Signaler seriøsitet som alternativ behandler | Fremvis dine BWRT godkendelser og certificering

Derfor skal du signalere seriøsitet og fremvise egne godkendelser og certificering ligesom BWRT gør

Derfor skal du signalere seriøsitet og fremvise egne godkendelser og certificering ligesom BWRT gør

Du har sikkert hørt et sted at du har cirka tre sekunder til at skabe et godt førstehåndsindtryk af dig selv.

Så hurtigt (og nogle gange hurtigere) kan vi mennesker ”skanne” et andet menneske og de givne omgivelser, for at give os nok information til at beslutte om vi befinder os i en god eller mindre god situation.

Denne evne er rent faktisk en del af vores overlevelsesstrategi som mennesker, og er en helt anden snak måske med en artikel eller serie af artikler for kun dette emne.

Derfor gælder det om, både for dig selv og kommende klienters skyld, at sikre dig det bedste førstehåndsindtryk som muligt, fordi dette også kan påvirke effektiviteten af den terapeutiske behandling.

Derfor skal du signalere seriøsitet og fremvise egne godkendelser og certificering ligesom BWRT gør

Hvordan skaber du så det bedste førstehåndsindtryk overfor kommende klienter?

Jo, det starter allerede ved det indledende telefonopkald, hvis du får et sådan et…for her er muligheden for at få bekræftet hvor god og sikker du er som behandler, hvor lang erfaring du har med den pågældende problemstilling og evt. at du enten har gennemført X antal BWRT sessioner med succes, eller her flere metoder i din værktøjskasse (som jeg selv) og derfor vil bruge det der virker mest effektivt på den pågældende problemstilling.

Der er også god mulighed for at stille en masse dyberegående spørgsmål til klienten, så når personen dukker op, har du haft god mulighed til at forberede den indledende personlige snak, med den obligatoriske ”BWRT Intake Form” (spørgeskema) som BWRT behandlere opererer med under første session/samtale.

Dette er for at sikre så dokumenteret forståelse af klientens problem som muligt, for at afdække hvilken BWRT metodik der vil virke mest effektivt på problemet, og for at give klienten mulighed for at levere så mange relevante sekundære informationer om den givne problemstilling som muligt.

Alt dette som en grundig forberedelse på at kunne hjælpe klienten bedst- og hurtigst muligt.

Når alle dine udmærkelser/diplomer indenfor BWRT og andre behandlingsmetoder i øvrigt hænger på væggen i behandlerrummet, vil det give et image af en behandler der har stor kompetence og alsidighed.

Vær konsekvent under BWRT behandlingsforløb

Nogle klienter har komplekse problemstillinger og vil derfor komme igennem for at få mere behandling – så medmindre du målretter en bestemt gruppe af mennesker med særlige problemstillinger, så vil fordelingen typisk (og meget generelt) ligge på 20% i længere behandlingsforløb, 60% i meget korte forløb og 20% med kun én enkelt session.

Da jeg har fokuseret min BWRT indsats på fysiologiske problemer(sundhedsproblemer) så ligger min fordeling på cirka 90% i længere behandlingsforløb og 10% i 1-3 behandlinger.

Uanset, vil klienten ofte møde dig over flere gange, og det at være konsekvent i fremtoning og adfærd er meget vigtigt, da det ellers kan skabe unødig distraktion omkring dig som behandler, og dette vil dræne overskydende energi fra klienten som kunne være brugt mere effektivt på at få BWRT behandlingen til at blive endnu mere effektiv!

Tænk over:

  • Sammenlignelig tøjstil fra gang til gang
  • Stemmeleje
  • Fremtoning
  • Personlig udsmykning

Det gælder om at være autentisk, så hvis ovennævnte skaber restriktioner, kan det være lige så uheldigt – derfor tænk over det.

Hvis du vil vide mere om den nye terapiform BWRT og hemmelighederne bag de gode resultater der skabes, så download guiden ved at udfylde dine detaljer nedenfor:

Branding og promovering af BWRT

” Sell the problem you solve. Not the product you make” – ukendt
Dette betyder at selvom BWRT er verdenskendt, dog lidt mindre i Danmark i skrivende stund, så handler det om at forklare hvordan et givent problem kan løses for en klient, evt. hvor lang erfaring du har med at løse dette problem eller at du er specialist i at løse dette problem.

Det var sådan at jeg selv blev specialiseret i angstbehandling og senere fysiologiske problemer – ved at bruge årevis på at behandle disse problemstillinger – og skabe resultater og glade kunder der blev fri for deres problem.

Det tiltrækker klienter!

Hvordan det gøres (eller hvad metoden hedder) er klienter som regel ligeglade med – medmindre det f.eks. er helt nyt og mere effektivt og langt hurtigere end det der findes på markedet, som BWRT.

Derfor, fokuser på at udbrede budskabet om hvilke problemer du løser, så kommer klienterne og spørger hvad det koster eller hvornår de kan booke en tid…

Hvis du er blevet lidt nysgerrig på BWRT, så anbefaler jeg at læse om det næste BWRT kursus ved at klikke på linket nedenfor:

”BWRT kursus Level 1”